Trugkieke

Tien kinderen uit groep 8 hebben meegewerkt aan een aflevering van Trugkieke van Omroep Zeeland.

De aflevering van Trugkieke gaat over rages van vroeger en nu. De reportage wordt ingekleurd met zwart-witbeelden van amateurfilmers uit het filmarchief van Omroep Zeeland. Er zijn opnames gemaakt in het Onderwijsmuseum in Dordrecht waar een tentoonstelling te zien is over rages door de tijden heen. We zien zweeptollen, jojo’s, diabolo’s, klikklakballen, Rubiks kubus, slijm, hoelahoep, Furby, Pokémon, loomen, Tamagotchi, spinners. En verzamelingen als sigarenbandjes, suikerzakjes, flippo’s, met een toelichting door de educatief medewerker van het museum.

De kinderen hebben verteld over rages die zij kennen; figuren maken met touw (iedereen weet de kop en schotel nog wel), Rubix Cube, munten- en knuffelverzameling, enz.

Het was een leuke en leerzame middag waarin de kinderen ook hebben geleerd en gezien hoe televisie wordt gemaakt. Naar verwachting zal de aflevering over de rages in het eerste kwartaal van 2019 uitgezonden worden.