Een nieuwe aanvankelijk leesmethode, we laten het graag aan u zien!

Lijn 3
De kinderen gaan met buslijn 3 een jaar lang op reis door Leesstad. De vrolijke buschauffeur Ben Bus vertrekt vanaf het schoolplein en brengt de kinderen langs 12 haltes (12 thema’s). Bij iedere halte maken de kinderen kennis met de letters en woorden rondom het thema. Bovendien ontdekken en leren ze er van alles over de wereld om hen heen. Lijn 3 is de allerleukste schoolreis ooit!

Onder de motorkap: samen leren lezen
Door de aantrekkelijke materialen, de vele filmpjes en leuke teksten is leren lezen in groep 3 een feest. Maar ook onder de motorkap van de bus biedt deze taal-leesmethode alles om kinderen maximaal te motiveren. Écht samen leren lezen bijvoorbeeld, acht leerdomeinen per thema, instructie op niveau en nog veel meer. Lijn 3 stimuleert, is efficiënt en doelgericht. Zo haalt u het beste uit ieder kind!

Wereldoriëntatie
Leren lezen in groep 3 is ook de wereld om je heen leren begrijpen. Kinderen in groep 3 willen weten hoe dingen werken. Die wereldoriënterende kennis is belangrijk voor het latere begrijpend lezen. Lijn 3 speelt hierop in. In de thema’s komen typische kindervragen aan bod, zoals: Hoe komt prik in limonade? Waarom vallen de bladeren van de bomen?.